Tasakaalustatud dieet

Seda võib defineerida toitumisena, mille puhul mitmekülgse toiduainete valiku abil pakutakse organismile kõiki vajalikke toitaineid. Kui arvestate tasakaalustatud dieedi saavutamiseks antud soovitusi, siis võite olla kindlad, et saate piisavalt kaloreid, valke, rasvu, süsivesikuid, vitamiine ja mineraalaineid. Selliste toitainete vajaduse arvestamisel on lähtutud inimese vanusest, kasvust, kehakaalust, soost, füüsilisest aktiivsusest, tervislikust seisundist ning sellest, kas tegemist on raseda või imetava naisega.

Igapäevaselt oleks keeruline arvestada kõikide toitainete koguseid ja pidevalt kaaluda, palju ja millist tüüpi tooteid süüa tasakaalustatud dieedi saavutamiseks. Soovitatav on süüa iga päev midagi järgmistest toidugruppidest.

- Iga päev tuleks süüa teraviljatooteid: täisteraleiba, kliisid, müslit, tangusid, riisi, makaronitooteid.
- Vähemalt viis korda päevas tuleks süüa juurvilju.
- Puuvilju tuleks süüa kolm korda päevas
- Korra päevas 1 või 2 portsjonit tailiha või kala.
- Korra päevas 1 või 2 portsjonit piimatooteid.
- Toidu valmistamisel tuleks kasutada taimeõlisid ja aeg-ajalt süüa pähkleid või seemneid.